نماد سایت کلینیک مدیریت

هماهنگ‌شدن با تغییر رفتار مشتریان

همه‌گیری جهانی کرونا نه فقط تجربهٔ ما به‌عنوان مشتری، بلکه به‌عنوان انسان را هم تغییر داده است؛ مثلا بخشی از عادت‌های فرهنگی مانند دست‌دادن و روبوسی‌کردن به فراموشی سپرده شده است.

از سوی دیگر نگرش و رفتار مشتریان مانند نحوهٔ خریدکردن آنها هم تغییرات زیادی کرده است. با این اوضاع جدید، کسب‌وکار‌ها باید به‌دنبال مدل‌های جدیدی برای تعامل با مشتریان و مصرف‌کنندگان خود باشند.

در این شرایط جدید، استفاده از ظرفیت‌های دنیای مجازی برای خریدوفروش و تعامل با مشتریان، یکی از راهکارهای مهم برای ادامه حیات کسب‌وکارها است. ازجمله این راهکارها می‌توان به ایجاد و گسترش خدمات الکترونیکی و تجربهٔ خرید بدون تماس فیزیکی اشاره کرد.

نیاز و ضرورت‌ فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شتاب‌گرفتن روند تحولات در حوزهٔ تعامل با مشتری خواهد شد.

 

خروج از نسخه موبایل