همه‌گیری جهانی کرونا نه فقط تجربهٔ ما به‌عنوان مشتری، بلکه به‌عنوان انسان را هم تغییر داده است؛ مثلا بخشی از عادت‌های فرهنگی مانند دست‌دادن و روبوسی‌کردن به فراموشی سپرده شده است.

از سوی دیگر نگرش و رفتار مشتریان مانند نحوهٔ خریدکردن آنها هم تغییرات زیادی کرده است. با این اوضاع جدید، کسب‌وکار‌ها باید به‌دنبال مدل‌های جدیدی برای تعامل با مشتریان و مصرف‌کنندگان خود باشند.

در این شرایط جدید، استفاده از ظرفیت‌های دنیای مجازی برای خریدوفروش و تعامل با مشتریان، یکی از راهکارهای مهم برای ادامه حیات کسب‌وکارها است. ازجمله این راهکارها می‌توان به ایجاد و گسترش خدمات الکترونیکی و تجربهٔ خرید بدون تماس فیزیکی اشاره کرد.

نیاز و ضرورت‌ فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شتاب‌گرفتن روند تحولات در حوزهٔ تعامل با مشتری خواهد شد.

 

کلمات کليدي : ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *