گاهی‌اوقات تصور می‌کنیم زندگی‌ روزانه‌مان به باتلاقی تبدیل شده است که بیرون آمدن از آن دشوار به نظر می‌رسد. تنها راه خلاص شدن از این وضعیت، این است که دنبال تنوع و تغییر باشیم. گاهی می‌توانیم این کار را با تغییر شیوه‌ی رفت‌وآمدمان به محل کار انجام بدهیم. اگر همیشه با اتومبیل شخصی به محل کارتان می‌روید، گاهی وسایل حمل‌ونقل عمومی یا حتی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را امتحان کنید. گاهی خودتان را به یک صبحانه در یک کافه مهمان کنید یا برای خودتان یک غذای متفاوت درست کنید و سرِکارتان ببرید. سعی کنید ناهار را با یکی از دوستان‌تان باشید یا گاهی بعد از کار به یک رستوران یا کافی‌شاپ بروید.

۲۰. با همکاران‌تان برنامه بگذارید

با همکاران‌تان دورهمی‌هایی ترتیب بدهید و از اوقات خوشی که با هم سپری می‌کنید، لذت ببرید. مثلا قرار بگذارید جمعه‌ها یا آخر هفته‌ها با هم فوتبال بازی کنید یا به کوهنوردی بروید. این برنامه‌های خارج از فضا و زمان کاری، روحیه‌ی شما را تقویت می‌کنند و راندمان کاری‌تان را هم افزایش می‌دهند. پس پیش‌قدم شوید و با چنین برنامه‌‌هایی دیگران را هم هیجان‌زده کنید.

 

 

۲۱. به‌اندازه‌ی کافی بخوابید

ساده است! هرچه بهتر استراحت کنید، آرامش بیشتر و تمرکز بهتری خواهید داشت. این بدان معناست که وقت کمتری را صرف جمع‌وجور کردن ذهن خود می‌کنید. بنابراین ذهن‌تان متمرکز‌تر خواهد بود و بیشتر درگیر موضوعات کاری و مهم می‌شود. پس بهتر است به‌اندازه‌ی کافی بخوابید. طبق تحقیقات انجام‌شده‌ توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا، افرادی که روزانه حدود ۸ ساعت را به خواب و استراحت اختصاص می‌دهند، خوشحال‌تر و سالم‌تر هستند. علاوه بر تمام اینها، خواب کافی درمان پف زیر چشم هم هست!

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *