خود شما هم باید همیشه پذیرای ایده‌های جدید باشید. اگر می‌خواهید دیگران بی‌طرفانه با دیدگاه‌های شما روبه‌رو شوند، حتما خودتان هم همین رویکرد را در رابطه به آنها داشته باشید. برای داشتن ذهنی باز، راهنمایی‌های زیر مفید هستند:

خیلی زود تصمیم نگیرید. وقتی شخصی، چیز جدیدی به شما معرفی می‌کند، حداقل ۳۰ دقیقه به خودتان فرصت دهید تا قبل از قضاوت کردن به آن فکر کنید. هرچقدر زمان بیشتری برای فکر کردن بگذارید، تصمیم‌گیری‌تان بی‌طرفانه‌تر خواهد بود.
به تأثیری که رابطه‌ها‌یتان بر قضاوت‌تان دارند، آگاه باشید. مثلا، ممکن است شما دوستی صمیمانه‌ای با یکی از اعضای تیم داشته باشید و با او خیلی راحت باشید، در نتیجه احتمال اینکه هر چه او می‌گوید را، حتی بدون آنکه خوب گوش کنید، بپذیرید خیلی زیاد است. اما دقت کنید که با چیزی موافقت نکنید که مطمئنا در شرایط دیگر، آن را نمی‌پذیرفتید. عکسِ این قضیه هم صحت دارد.اگر از فردی خوش‌تان نمی‌آید، دلیل نمی‌شود که ایده‌هایش بد باشند. منصف باشید و به ایده‌ها بدون جانب‌داری نگاه کنید.
واقعا گوش کنید. مردم اغلب هنوز وقتی فرد مقابل در حال حرف زدن است، خود را برای مقابله و مخالفت با او آماده می‌کنند، خصوصا وقتی پای بحث سختی در میان باشد. اگر این کار را انجام دهید، در واقع ذهن خود را بر چیز با ارزشی که به شکل ایده یا روشی جدید برای انجام کارها به شما ارائه می‌شود، می‌بندید. با به‌دقت گوش دادن، ذهن خود را باز کنید. بعد از اینکه حرف آن فرد تمام شد، به اندازه‌ی کافی برای مطرح کردن ایده‌های مخالف فرصت دارید.

برگرفته از : chetor.com

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *