گاهی‌اوقات ضعف در وجدان کاری با رعایت نکاتی برطرف می‌شود، اما در برخی موارد این مسئله باعث می‌شود که اعضای تیم‌تان به‌شدت تحت تأثیر رفتار منفی برخی از افراد قرار بگیرند. در این مواقع باید اقداماتی جدی صورت بدهید:

  • با اعضای تیم خود صحبت کنید و به آنها بگویید که عدم رعایت وجدان کاری از سوی آنها، سایر اعضا را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. وجدان کاری را برای آنها تعریف کنید و انتظارات خود را بیان کنید.
  • برای اعضای تیم خود اهداف قابل‌دسترس تعیین کنید. با این کار آنها را برای رسیدن به این اهداف تشویق می‌کنید. با افراد جلساتی ترتیب بدهید، آنها را در جریان روند کارها قرار بدهید و ببینید که چگونه برای رسیدن به هدف تلاش می‌کنند.
  • به‌خاطر حُسن انجام کار، اعضای تیم خود را تشویق کنید. حتی اگر این تشویق در قالبِ تعریف کردن از شخص در میان جمع باشد، باز هم خوب و مثبت است. اجازه بدهید که اعضای تیم‌تان احساسِ خوبِ تشویق شدن را تجربه کنند.
  • اگر می‌بینید که برخی از افراد هیچ تمایلی به ایجاد و توسعه‌ی وجدان کاری ندارند، اخراج و کنار گذاشتن فرد آخرین راهی است که باید امتحان کنید زیرا این افراد می‌توانند اثرات منفی خود را به همه‌ی تیم منتقل کنند.

کارکنان و نیروهای مختلف باید بتوانند آزادانه درباره‌ی عدم وجود وجدان کاری در تیم با شما صحبت کنند و خاطرشان جمع باشد که این گزارش باعث بی‌عدالتی یا انتقام از فردِ خاطی نخواهد شد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *