بیشتر تحقیقات درباره‌ی خبرهای بد از علم پزشکی می‌آیند. این موضوع به حدی مهم است که انجمن پزشکی آمریکا، از سال ۱۸۴۷ آن را در مرام‌نامه‌ی خود قرار داده است. پزشکان و جراحان اغلب مجبور هستند خبرهای سخت و گاهی ویران‌کننده به بیماران خود بدهند. ما می‌توانیم تعدادی از استراتژی‌هایی که آنها استفاده می‌کنند را در محیط کسب‌و‌کار هم پیاده کنیم. تحقیقی در مجله‌ی جراحت‌های تکان‌دهنده و مراقبت‌های بحرانی، به چاپ رسیده‌، که در آن اشاره می‌کند اعضای خانواده‌های بیماران به رفتارهای پزشکان و پرستارانی که خبرهای بد را به آنها رسانده‌اند، بیشترین اهمیت را داده‌اند. این تحقیق نشان می‌دهد از دیدگاه کسانی که خبر بد را دریافت می‌کنند، چهار عامل مهم، به ترتیب اهمیت به شرح زیر هستند:

رفتار کسی که خبر را می‌رساند.
شفاف بودن خبر.
حریم خصوصی.
توانایی آن فرد در پاسخ دادن به سؤالات.

این نتایج، راهنمای خوبی در دنیای تجارت هم محسوب می‌شود و نشان می‌دهند که مهارت‌های رفتاری و ارتباطی تأثیر مهمی بر دریافت پیام شما دارند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *