نماد سایت کلینیک مدیریت

توضیحی درباره‌ی این هشت علت

مطابق نظریه‌ی روانشاسان «آرت بل» (Art Bell) و «برت هارت» (Brett Hart)، هشت دلیل رایج برای اختلاف در محیط کاری وجود دارد. بل و هارت در مقاله‌های جداگانه درباره‌ی اختلافات و ناسازگاری‌های کاری که در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ به چاپ رسیدند، هشت علت را شناسایی کردند.

این هشت مورد عبارتند از:

  1. منابع ناسازگار
  2. سبک‌های ناسازگار
  3. دیدگاه‌های ناسازگار
  4. فشارهای کاری ناسازگار
  5. وظایف ناسازگار
  6. ارزش‌های شخصی متفاوت
  7. سیاست‌های غیر قابل پیش‌بینی

با استفاده از این دسته‌بندی می‌توانید دلایل اختلاف را شناسایی کنید. بعد از اینکه آنها را شناسایی کردید، می‌توانید جلوی پیش آمدن اختلاف را بگیرید یا اینکه استراتژی رفع ناسازگاری را برای اصلاح موقعیت در پیش بگیرید.

خروج از نسخه موبایل