۴. کاهش غیبت از کار
در شرکتهایی که محیطی صمیمی و دوستانه دارند، کارکنان کمتر غیبت میکنند. به دلیل مدیریت مناسب فشار کاری، کارکنان کمتر دچار بیماری میشوند و چون بهتر میتوانند ناسازگاریهای بین کار و زندگی را مدیریت کنند، کمتر نیاز به غیبت ناگهانی و مرخصی خواهند داشت.
همچنین کارکنان سالم و بیاضطراب، با بهرهوری بیشتری کار میکنند.
۵. افزایش کیفیت زندگی کاری
کاهش ناسازگاری بین زندگی کاری و شخصی باعث کاهش فشار، افزایش خشنودی از زندگی کاری و شکوفایی بیشتر در کار و خارج از کار میشود.
تعادل در زندگی کاری اضطراب و خستگی را کاهش میدهد و دوران کاری سالمتر و ایمنتری به همراه میآورد. خستگی و اضطراب در محیط کار ممکن است موجب بروز آسیب در محل کار یا در خانه شود.
خوداشتغالها و کسانی که شغل آزاد دارند تا اندازهی زیادی قادر به کنترل ساعات کاریشان هستند. با اینکه بیشتر دادههای مربوط به تعادل میان زندگی کاری و شخصی حول کسانی است که در استخدام دیگران هستند، مزیتهای متعدد خوداشتغالی قابلِانکار نیست. خوداشتغالها عادتهای کاری سالم و استراتژیهایی را بهکار میگیرند که امکان برقراری توازن میان کار و نقشهای دیگر زندگی را به آنها میدهد.
۶. کمک به کسانی که توانایی کمتری دارند
با انعطافپذیری بیشتر و فراهمکردن برخی شرایط، افراد ناتوان، با نیازهای خاص و همچنین افرادی که زمان بازنشستگیشان نزدیک است، میتوانند فعالیت شغلیشان را افزایش بدهند. کار کردن علاوه بر مزیتهای مادی، اثرات مثبت فردی و اجتماعی فراوانی دارد.
در سوی دیگر، مدیران و کارفرمایان امکان بهرهگیری از استعدادهای بالقوهی بیشتری را خواهند داشت.
مقاله بر گرفته از سایت : چطور دات کام
دیدگاهتان را بنویسید