بدون طرح‌ ریزی گفت‌ و گو، پیشنهادهای عجولانه‌ی علیرضا می‌تواند به سادگی بر اظهارنظرهای بی‌طرفانه‌ی ژاله غلبه کند، خصوصا اگر علیرضا رویکردی تهاجمی داشته باشد و ژاله ساکت‌تر باشد. این طرح توجه مناسب را معطوف اظهارنظرهای بی‌طرفانه‌ی ژاله در مورد آمار مربوط به کارگریزی می‌کند و خطای استدلال‌های علیرضا را نشان می‌دهد.

از همه مهم‌تر آنکه طرح گفت‌وگو به روشن شدن این مطلب کمک کند که اصلاح فرایند استخدام تنها یکی از راه‌حل‌های احتمالی است و تنها راه‌حلِ موجود نیست. تسهیل‌کننده می‌تواند از این که راه‌حل‌های بالقوه‌ی بیشتری تولید می‌شوند و مورد بحث قرار می‌گیرند، اطمینان حاصل کند.

توصیه‌ی ۱:
برای مطالعه‌ی بیشتر در مورد حفظ تمرکز جلسه بر هدف مربوطه، به اجرای جلسات موثر رجوع کنید. دراین مطلب چگونگی استفاده از دستورجلسه برای تفهیم انتظارات خود به افراد را خواهید آموخت. به علاوه می‌آموزید که چگونه مطالب مورد نیاز را پوشش دهید و از زمان به شیوه‌ای عاقلانه استفاده کنید.
توصیه‌ی ۲:
نقشه‌ی ذهنی تکنیک دیگری است که سعی دارد ایده‌های بی‌شماری را که برای مشکل یا مسئله در ذهن دارید، متمرکز کند. طرح‌ریزی گفت‌وگو فرایندی است که جریانی بسیار آزاد دارد و شما به تنهایی آن را به انجام می‌رسانید تا موضوع را بهتر دریابید. از سوی دیگر، طرح‌ریزی گفت‌وگو فرایندی گروهی است که برای نگه داشتن گفت‌وگو در مسیر و تمرکز آنها بر مطلب استفاده می‌شود. بنابراین اگر چه این دو ابزار مبتنی بر یک ایده هستند، اما کاربرد آنها بسیار متفاوت است.
برگرفته از : چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *