استراتژي پاداش بر نحوه تهيه و طراحي برنامه ها توسط سازمان، به منظور مطمئن شدن از اين كه
رفتارها و عملكرد مؤثر كاركنان در تحقق اهداف تجاري شركت مورد تقدير قرار مي گيرند، تمركز
مي كند.
استراتژي پاداش عبارت است از به كارگيري مطلوب سيستم پرداخت به عنوان يك سازوكار
يكپارچه كننده اساسي كه از طريق آن تلا ش هاي واحدهاي فرعي مختلف و كاركنان آنها به سمت تحقق
اهداف استراتژيك يك سازمان جهت داده مي شود.
طراحي يك استراتژي پاداش
هدف طراحي يك استراتژي پاداش است كه تناسب و توازن فرآيندها و سياست هاي پاداش با اهداف
تجاري و منابع انساني سازمان و عملي بودن آنها را تضمين كند . در اين رابطه پرسش هاي زير مطرح
مي شود:
• سازمان دارد به كجا مي رود؟
• برنامه ها و طر ح هاي پاداش چگونه مي توانند به سازمان در وصول به مقصد و حفظ موفقيت
خود كمك كنند؟

. ما چه نوع رفتاري را مي خواهيم؟
• فرآيندهاي پاداش چگونه مي توانند در شناسايي رفتار مناسب به ما كمك كنند؟
اساس و بنيان اين استراتژي، استراتژ ي هاي تجاري و منابع انساني، جو و رو ش هاي مديريت سازمان،
فرهنگ، نوع كاركنان استخدام شده، تاريخچه و ترتيبات كنوني خواهد بو د . دو عامل از عوامل عمده
مؤثر بر توسعه استراتژي پاداش، نيازهاي اقتضايي و حصول به يكپارچگي استراتژيك مي باشند..

کلمات کليدي : ، ،

نسرين رضاجو

مديرداخلي و معاون اجرايي مدرسه غيردولتي فردوسي. سابقه ٨سال فعاليت كاري

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *