مرحله‌ی ۳: حمایت مدیریتی ارائه کنید

اعضای گروه‌تان نیازمند حمایت شما در جایگاه مدیر هم هستند.

ابتدا مطمئن شوید که می‌دانند چه انتظاری از آنها دارید. مطمئن شوید که شرح وظایف شغلی مشخص است، از مدیریت بر مبنای اهداف استفاده کنید، اهداف مناسب را تعیین کنید و به افراد کمک کنید برای رسیدن به آن اهداف،، تلاش کنند.

باید با برقراری ارتباط با اعضای گروه‌تان، از آنها حمایت کنید. این کار یعنی مطلع نگه داشتن آنها در موقعیت‌های استرس‌زا، اطمینان از این که آنها می‌دانند کجای پروژه‌های بزرگ هستند و برقراری ارتباط از طریق کار روزمره‌ی همیشگی‌تان.

شما به عنوان مدیر، باید بزرگترین مشوق آن‌ها باشید. آنچه را می‌توانید برای حمایت از ایده‌ها، تصمیم‌ها و ابتکارات‌شان به کار ببرید. اعضای گروه‌تان باید این را هم بدانند که شما نسبت به آنچه انجام می‌دهند هیجان‌زده هستید و از تلاش‌هایشان حمایت می‌کنید. تشکر کردن و تحسین گروه‌تان در زمان مناسب، روش مهم دیگری برای انگیزه دادن به کارمندان است.

در نهایت، به آموزش‌ها و مهارت‌های اعضای گروه‌تان نگاه کنید. آیا دانش مورد نیاز را برای انجام موثر کارهایشان دارند؟ اگر مطمئن نیستید، نیازهای آموزشی آنها را ارزیابی کنید تا دریابید آیا آنها آموزش مورد نیاز را دیده‌اند یا نه.

مرحله‌ی ۴: به ایمنی توجه کنید

افراد شما شایسته‌ی محیط کاری سالم و ایمن هستند. این وظیفه‌ی شماست که مطمئن شوید آنها شاد و راضی هستند و می‌توانند کارشان را به‌درستی انجام دهند.

در سازمان یا اداره‌تان قدم بزنید. مطمئن شوید که فضا تمیز و راحت است و روشنایی خوبی دارد. ساختمان‌تان باید سالم و دارای تهویه‌ی مطبوع هم باشد و به‌طور ایده‌آل باید محیط کاریِ شاد و راحتی باشد. به میز و صندلی اعضای گروه‌تان هم نگاه کنید. آیا کسی از عدم راحتی یا استرس‌های مکرر شکایت دارد؟ اگر چنین است، مشکل را پیدا کنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *