بنابراین، چگونه مطمئن می‌شوید که افرادتان هر چیزی را که برای انجام کار مفید لازم دارند در اختیار خواهند داشت؟ شش مرحله‌ی زیر را برای تجهیز گروه‌تان در راه موفقیت دنبال کنید.

مرحله‌ی ۱: بپرسید

بسیار واضح است؛ یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن چیزهایی که اعضای گروه‌تان نیاز دارند، پرسیدن از آنهاست. آنها می‌توانند بلافاصله بگویند که چه چیزهایی خوب است و چه چیزهایی نه.

گاهی اوقات، پرسیدن سؤال‌های بسیار خاص می‌تواند برای مشخص کردن ابزارها و منابعی که اعضای گروه نیاز دارند، کمک‌تان کند. این پرسش‌ها را امتحان کنید:

  1. بزرگترین سرخوردگی‌هایتان در کار چه هستند؟
  2. آیا ابزارهای فیزیکی لازم برای کارتان را در اختیار دارید؟
  3. آیا اغلب مجبور می‌شوید برای اطلاعات مهم، پرس‌وجو کرده یا در اینترنت جست‌وجو کنید؟
  4. آیا می‌توانید به راحتی با دیگر اعضای گروه تماس بگیرید؟
  5. آیا جریان اطلاعات موجود در اداره یا گروه، موثر است؟
  6. آیا هیچ بخشی از کار روزانه یا فرایندهای چرخه‌ی کاری‌تان ناکارآمد هستند؟
  7. آیا آموزش‌های لازم برای انجام درست کار را گذرانده‌اید؟
  8. آیا آموزش‌های اضافی کارتان را بهبود می‌بخشد، یا آن را کارامدتر می‌کند؟
  9. چه چیزی در طول روز بیشترین فشار را به شما می‌آورد؟

می‌توانید این پرسش را شخصا، از طریق ایمیل، یا حتی از طریق بررسی رضایت کارمندان مطرح کنید.

مرحله‌ی ۲: نظارت مؤثر بر کار

چقدر کار گروه‌تان را از نزدیک دنبال می‌کنید؟ یکی از روش‌های مهم برای اینکه حمایت کنید، این است که با وظایف و پروژه‌های گروه‌تان درگیر بمانید. مدیرانی که دیده می‌شوند، از کسانی که دور هستند یا دسترسی به آنها سخت است، قابل اعتمادترند.

یکی از بهترین راه‌های نظارت بر کار گروه‌تان، این است که مدیریت با گشت‌زنی (MBWA) به اطراف را انجام دهید. این کار، هر روزه فرصت دیده شدن، ارتباط با گروه و دادن اطلاعات را به آنهایی که برای کار مؤثر به آن نیاز دارند فراهم می‌کند.

اگر چه باید بالای سر گروه‌تان باشید، اما از مدیریت ذره‌بینی روی اعضای گروه بپرهیزید. اگر بیش از اندازه دنبال‌شان کنید، یا بیش از حد درگیر وظایف‌شان شوید، باعث می‌شوید احساس استرس یا بی‌میلی کنند. با بررسی‌های منظم و نشان دادن علاقه‌ای صادقانه به آنچه انجام می‌دهند و بعد هم اعتماد به آنها در انجام کارهایشان، تعادل مناسبی ایجاد کنید.

جنبه‌ی مهم دیگر حمایت، ارائه‌ی بازخورد موثر و منظم است. این موضوع اطلاعات مورد نیاز برای پیشرفت و رشد را در اختیار افرادتان قرار می‌دهد. اگر آنها بازخوردی دریافت نکنند، شاید فکر کنند که شما اصلا برای آن‌ها اهمیتی قائل نیستید یا توجهی ندارید. در بدترین حالت، احساس می‌کنند که کارشان اصلا اهمیتی ندارد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *