برای رهایی از جلسات طولانی و زمان‌بَر با رئیس‌تان، چهارچوب ایجاد کنید. یکی از راه‌های ایجاد چهارچوب، تهیۀ صورت‌جلسه است. صورت‌جلسه کمک می‌کند اختیار امور در دست‌تان باشد و قوی‌تر در جایگاه رهبر ظاهر شوید. راه دیگر برای ایجاد چهارچوب، برگزاری جلسات در مکانی‌ است که یکی از دو طرف حضور ندارند. به‌جای اینکه نزدیک رئیس‌تان باشید تا بی‌خبر وقت‌وبی‌وقت درِ اتاق‌تان را بزند، بهتر است جلسات هفتگی کوتاه داشته باشید.

۱۰. آمادۀ بازخوردهای منفی از دیگران باشید

پس از تعیین مرزها، باید انتظار بازخورد و واکنش‌های منفی دیگران را داشته باشید. این تأییدی است بر ضرورت تعیین مرزها و اثربخش بودن آنها. تصور موقعیتی که حدومرزهایمان رعایت نشده باشد و تجسم واکنشی که نشان می‌دهیم، تمرینی سودمند است. بدین‌ترتیب در صورت بروز چنین وضعیتی در واقعیت، می‌توانیم به‌طور منطقی و نه از روی احساسات با آن روبه‌رو شویم.

کلام آخر

کارکنانی که برای خودشان حدومرز تعیین می‌کنند، شادتر هستند و بهره‌وری بیشتری دارند. چنین افرادی در نظر دیگران محترم هستند، چون برای خودشان احترام قائل‌اند.

تعیین حدومرز یعنی ما شجاعت عشق ورزیدن به خودمان را داریم، حتی اگر به‌قیمت رنجش دیگران باشد. ارزش‌ ما در گرو تأیید دیگران نیست. زمانی‌ که به‌راستی و از صمیم قلب، قدر خودمان را بدانیم، می‌توانیم به دیگران بگوییم: «بس است!»

– برنه براون

شما در محیط کار چطور رفتار می‌کنید؟ آیا به‌خوبی با همکاران و رئیس‌تان کنار می آیید؟ در تقسیم وظایف و اولویت‌بندی مشکلی ندارید؟ چه تجربه‌ای از رویارویی با زیاده‌خواهی دیگران دارید؟ چطور از آن عبور کرده‌اید؟ بیان تجربه‌تان ممکن است برای خوانندگان چطور راهگشا باشد.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *