بنا به نوع کسبوکاری که دارید، حرفهای بودن تعاریف متفاوتی برایتان خواهد داشت. درهرحال چه حیطهی فعالیت شما امور اداری باشد و چه امور خدماتی، باید به حرفهای بودن توجه کنید. حتما باید ویژگیهایی در باب حرفهای بودن مورد نظرتان باشد و آموزشهایی نیز در اختیار کارکنانتان قرار بدهید.
۱. وقتشناسی
درمورد وقتشناس بودن نیروهای خود، جدیت به خرج بدهید. البته انعطاف داشتن در مواردی که کارکنان بهناچار مجبور به زیر پا گذاشتن وقتشناسی میشوند، قابل قبول است اما اگر این وقتنشناسی به عادتی نهادینه در نیروها بدل شود، باید سریعا با آنها خداحافظی کنید. همه باید بهموقع سر کار بیایند، بهموقع محل کار را ترک کنند و بهموقع در شیفت و نوبت کاری خود حاضر باشند.
۲. احترام
همهی افراد در محیط کار باید احترام به خود، دیگر همکاران و اربابرجوعان را رعایت کنند. احترام معمولا از آن دسته واژههایی است که زیاد بهکار برده میشود اما در واقعیت بهدرستی اجرا نمیشود.