برای نمونه میتوان به شرکت لوازم خانگی سوئدی و چندملیتی آیکیا (IKEA) و هدف آن اشاره کرد. هدف این شرکت، «ایجاد زندگی بهتر» با ارائهی «طیف گستردهای از محصولات لوازم خانگی کاربردی با طراحی مناسب و قیمتهای پایینی است که بیشتر مردم توانایی پرداخت آن را دارند.» یا شرکت اپل را در نظر بگیرید که «با ارائهی سختافزار، نرمافزار و خدمات نوآورانه، به ایجاد بهترین تجربهی کاربری برای مشتریان خود متعهد است».
هر دو شرکت برای تقویت هویت سازمانی خود از قابلیتهای متمایز محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. شرکت آیکیا از توانایی طراحی محصولاتی مقرونبهصرفه و زیبا و زنجیرهی تأمینی کارآمد و گسترده برخوردار است که محصولات این شرکت را به مشتریانی در سراسر جهان عرضه میکند و مبلمان و وسایل خانه را با قیمتی مناسب به آنها ارائه میدهد. شرکت اپل نیز از قابلیتهای منحصربهفردی در طراحی و توسعهی سیستمهای عامل، سختافزار، نرمافزارهای کاربردی و خدماتی مختصبهخود برخوردار است و محصولات و راهحلهای جدیدی را به مشتریان ارائه میدهد که از مزیتهای سهولت در استفاده، یکپارچگی و هماهنگی کامل و طراحی نوآورانه بهره میبرند.
دیدگاهتان را بنویسید