گاندرسون می‌گوید در کسب‌وکار، هر کاری را که برای ایجاد پول نقدِ قابل خرج کردن برای صاحب کسب‌وکار لازم است، انجام دهید. (البته این پول نقد باید برای افزایش درآمدهای کسب‌وکارتان هزینه شود، نه برای پاداش‌های اضافی برای خرید خانه‌ای برای تعطیلات و اتومبیل‌های لوکس.) گاندرسون می‌گوید، طبق تفکر سنتی وقتی پول اضافه‌ای دارید، از آن برای پرداخت هر بدهی‌ای که موعد پرداخت آن رسیده استفاده کنید یا به‌دنبال هزینه‌ای در ترازنامه‌تان باشید که با بالاترین بهره را دارد و ابتدا آن را پرداخت کنید. ولی به گفتهٔ گاندرسون، راه بهتر این است که وام‌هایی را که دارید درنظر بگیرید، بر پرداخت‌های ماهانه تقسیم کنید و پول نقدتان را ابتدا به موردی اختصاص دهید که پایین‌ترین شاخص جریان نقدی (cash flow index) را برای شما ایجاد می‌کند. برای این کار حتما باید از محاسبات دقیق استفاده کنید تا بهترین وام را متناسب با شرایط کسب‌وکارتان انتخاب کنید. مبلغ وام، شرایط بازپرداخت آن، مبلغ و اولویت بدهی‌های شما به تفکیک و … از فاکتورهای تأثیر گذار در این محاسبات هستند.

۱۰. تصور اینکه برای نتایج بیشتر باید بیشتر کار کنند

گاندرسون می‌گوید: «اگر شما یک میلیارد در سال درآمد داشته باشید و متوجه شوید افراد دیگری که کسب‌وکار شما را دارند،۲ میلیارد در سال درآمد دارند، ناراحت می‌شوید. ولی وقتی استراتژی بهتری داشته باشید، راه‌های افزایش کارایی خود، بهره‌وری کارکنان و مرزهای پیشرفت کسب‌وکار، سودآوری و درآمدتان را پیدا می‌کنید، بدون اینکه لازم باشد بیشتر کار کنید. فقط کافی است که با استراتژی بهتر از منابع موجود یا منابعی که در دسترس‌تان قرار دارد، بیشترین استفاده را ببرید.

سخن آخر

اشتباهات مالی به این موارد خلاصه نمی‌شوند و بسته به نوع کسب‌وکار، صنعت و کشوری که در آن فعالیت می‌کنید متفاوت هستند. پس اعضای تیم اصلی کسب‌وکارتان را به درستی انتخاب کنید و اگر در منابع مالی و انسانی محدودیت دارید، سراغ برون‌سپاری و دریافت مشاوره بروید. صحبت کردن با افرادی که هریک در زمینهٔ خودشان تخصص دارند و با دیدگاه خودشان به کسب‌وکار شما و چالش‌های آن نگاه می‌کنند معجزه می‌کند.

در همین راستا موسسه حسابداری تدبیر حساب با تکیه بر سال‌ها تجربه و آشنایی با صنایع مختلف، آماده است تا بهترین خدمات مالی و مالیاتی را متناسب با نیاز شما ارائه کند. همین حالا برای دریافت مشاوره وارد لینک زیر شوید و نظرات متخصصان این مؤسسه را جویا شوید.

برگرفته از : چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *