وقتی به کارهای خوداشتغالی و فریلنسینگ مشغول می‌شوید، تا جای امکان سعی می‌کنید زمانتان را صرف کارهایی کنید که بابت آن دستمزد دریافت می‌کنید؛ ازسوی‌دیگر، کار بدون دستمزد را محدود می‌کنید (کارهایی مثل ارسال ایمیل و نوشتن پروپوزال که معمولا دستمزدی برایشان در نظر گرفته نمی‌شود). به‌این‌شکل، می‌توانید دستمزدتان را به حداکثر میزان ممکن برسانید.

برای رسیدن به حداکثر سودآوری، علاوه بر این ملاحظه‌ها توصیه می‌شود حساب جداگانه‌ای مختص درآمدهای کاری‌تان باز کنید. با این کار، مشخص‌کردن درآمدها و هزینه‌های کاری بسیار ساده‌تر می‌شود و به‌دنبال آن، می‌توانید درک بهتری از تحلیل میزان سودآوری کارتان پیدا کنید؛ همچنین کسر مبلغ موردنظر برای پرداخت مالیات هم با سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت.

جمع‌بندی

راهکارهای متعددی برای راحت‌تر کردن رویه ارائه اظهارنامه مالیاتی وجود دارند. در این مطلب، تا جای امکان، مهم‌ترین آنها را برشمردیم. اگر امکان استفاده از نرم‌افزارهای معرفی‌شده را دارید، حتما این کار را انجام دهید؛ چراکه هم کار با آنها ساده است و هم اطلاعات دقیق‌تر و یکدست‌تری در اختیارتان می‌گذارند. در کنار توجه به این نکات و توصیه‌ها، بهتر است گوشه‌چشمی هم به پس‌انداز برای دوران بازنشستگی بیندازید: گاهی فریلنسرها در گیرودار پرداخت مالیات و دیگر هزینه‌های زندگی از توجه به آن غافل می‌مانند. به هر عنوان، با بالارفتن سن، انرژی و توان کنونی را نخواهید داشت و برای آسودگی خاطر، لازم است پس‌اندازی کنار گذاشته باشید.

اگر راهکار یا توصیه دیگری درباره این موضوع به ذهنتان می‌رسد، لطفا به این موارد اضافه کنید. مشتاق شنیدن نظرهای شما هستیم.

منبع : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *