«دیو رمزی» متخصص زبده‌ در امور مالی و مجری معروف و پرطرفدار برنامه‌های گفت‌و‌گومحور و میزگردهای تحلیلی است. او به استراتژی سبد سرمایه‌گذاری چهار‌صندوقه اعتقاد دارد و همیشه استفاده از این استراتژی را توصیه می‌کند. دیو رمزی می‌گوید سرمایه‌گذاری‌تان را به‌شکل برابر به چهار نوع صندوق طبقه‌بندی کنید: رشد، رشد و درآمد، رشد تهاجمی و رشد بین‌المللی. با کارمزد افتتاحی، سهام و صندوق‌هایی را انتخاب کنید که حداقل پنج‌ساله باشند و تاریخچه‌ی مالی از نرخ بازگشت را نشان بدهند. اگر تحمل خطرپذیری و ریسک سرمایه‌گذاری پایینی دارید، یعنی مدت زمان کمتری برای حفظ مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده در اختیار دارید، درصد کمتری به صندوق رشد تهاجمی تخصیص بدهید.

۸. سبد سرمایه‌گذاری مدرن

استراتژی سبد سرمایه‌گذاری مدرن یا ام‌پی‌تی (MPT)، روشی است که سرمایه‌گذار می‌کوشد برای سبد سرمایه‌گذاری، کمترین ریسک و خطر در بازار را بپذیرد تا بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را به‌دست بیاورد.

در این روش برای کاهش ریسک ممکن است از استراتژی هسته و ماهواره هم کمک گرفته بشود. به‌طور خلاصه در این استراتژی، سرمایه‌گذار ریسک کم و نرخ بازگشت بالا طلب می‌کند. در واقع با این روش سرمایه‌گذار می‌تواند نوعی از دارایی یا اوراق بهادار خاص را که به‌تنهایی ریسک بالایی دارد، نگه دارد و آن را با انواع دیگری از دارایی‌ها یا سرمایه‌گذاری ترکیب کند و از خطری که سرمایه را تهدید می‌کند دور بماند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *