نماد سایت کلینیک مدیریت

۷. به فاکتورهای فروش‌تان نظم بدهید

حواس‌تان به فاکتورها هم باشد. به‌محض اینکه کاری به پایان رسید یا حداقل در پایان هر ماه، فاکتورهای مشتریان را آماده کنید و برای آنها بفرستید. با این کار، روند درآمدزایی روی غلتک می‌افتد، حساب بانکی‌تان تراز و متعادل می‌شود و امکان تسویه با کسانی که با شما در ارائه خدمات همکاری می‌کنند هم مقدور خواهد بود.

رسیدگی به فاکتورها بسیار ضروری است، چون برای کسب‌وکارتان تولید پول می‌کند؛ در نتیجه، لازم است که نظم را در سازمان‌دهی فاکتورها در نظر داشته باشید. البته اگر حساب‌هایتان با مشتریان و افراد دیگری که در مسیر ارائه محصولات و خدمات با شما همکاری می‌کنند به‌صورت نقدی باشد، دیگر نیازی به رسیدگی به فاکتورها وجود نخواهد داشت.

۸. حسابداری کسب‌وکارتان را برون‌سپاری کنید

اگر زمان کافی برای رسیدگی به امور حسابداری را ندارید یا این کار برایتان سخت است، باید به‌سراغ برون‌سپاری حسابداری بروید. این اصطلاح یعنی چه؟ یعنی حسابداری را به کسانی بسپارید که با آن آشنایی دارند و خودتان را خلاص کنید. البته در برون‌سپاری، افراد و نیروهایی که حسابداری را برایتان انجام می‌دهند، از سوی شما استخدام نمی‌شوند بلکه به‌طور ماهانه و به‌شکل ساعتی برایتان کار می‌کنند و دستمزد همان ساعت کاری را هم دریافت می‌کنند. پس این کار مزایای زیادی دارد:

حسابدار حرفه‌ای فقط به ۲ تا ۴ ساعت نیاز دارد تا به تراکنش‌های بانکی‌تان رسیدگی کند، صورت‌های مغایرت بانکی را تنظیم و گزارش‌های ماهانه‌تان را تولید کند. در برون‌سپاری، مختار هستید که تمام کار حسابداری یا فقط بخشی از آنها را به دیگران واگذار کنید. در ادامه، بخشی از کارهای رایج در حسابداری معرفی می‌شوند:

مزایای کمک گرفتن از حسابدار

کمک‌گرفتن از حسابدارهای حرفه‌ای باعث می‌شود که از نصیحت‌ها و مشاوره‌های ارزشمندی که دارند به‌خوبی بهره‌مند شوید، مثلا:

خروج از نسخه موبایل