بودجه‌بندی کاری است که هرکس برای پس انداز کردن باید انجام بدهد، ولی اگر پیگیر مخارج خود نباشید، پایبندی به اهداف‌ برایتان سخت می‌شود. ثبت کردن مخارجی که ماهیانه برای موضوعات مختلف می‌پردازید باعث می‌شود تا بتوانید مشکلات بودجه‌بندی را شناسایی کنید و نحوه هزینه‌کردن را متناسب با بودجه‌بندی خود تنظیم کنید. دقت کنید که ثبت هزینه‌ها نیاز به توجه به جزئیات دارد. همان‌قدر که باید هزینه‌های عمده‌ای مانند مسکن و بازپرداخت بدهی‌ها را یاددداشت کنید، باید به هزینه‌های جزئی نیز توجه کنید، و به‌ این‌ ترتیب میزان دقت وضعیت مالی خود را افزایش دهید.

یک دفترچه‌ی کوچک که همیشه همراه‌تان باشد، بسیار مفید است. عادت کنید که تمام هزینه‌های خود را یادداشت کنید و قبوض و رسیدهای پرداخت را نگه دارید (به خصوص برای خریدهای بزرگ) هر زمان که توانستید هزینه‌های خود را در یک دفتر بزرگ‌تر یا یک نرم افزار کامپیوتری (مانند Excel) وارد کنید تا بتوانید در طولانی‌مدت آنها را داشته باشید.
به یاد داشته باشید که امروزه اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که بعضی از آنها رایگان هستند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید هزینه‌های خود را ثبت و پیگیری کنید.
اگر با مشکلات زیادی در زمینه‌ی خرج کردن پول خود مواجه‌اید، باز هم از این‌که تمام رسیدهای خود را نگه دارید، نترسید. در آخر هرماه قبوض خود را دسته‌بندی کنید، سپس مجموع هر دسته را حساب کنید. از اینکه ببینید چه مقدار از خریدهای شما غیرضروری بوده‌اند، شوکه خواهید شد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *