کسب‌وکار شما با سرعت زیاد در حال رشد است. مشتریان انتظار بیشتری دارند. درآمدتان زیاد شده است و حتی به دستاوردهای اضافی هم رسیده‌اید. اما این بدان معنا نیست که باید همهٔ سود اضافی شرکت را به‌یک‌باره خرج کنید.

پس می‌خواهید چه کار کنید؟

از «مراحل بی‌پولی» گذر کنید

دست روی زانوی خودتان می‌گذارید. از حساب شخصی‌تان و از بودجهٔ دانشگاه فرزندتان برداشت می‌کنید و آن را وارد کسب‌وکارتان می‌کنید.

شما این کار را انجام می‌دهید به‌این‌دلیل که کارآفرین هستید و تنها هدف شما کسب درآمد و نفوذ بیشتر است. هدف شما این نیست که به افرادی که در گذشته شما را باور نداشتند و می‌گفتند به جایی نخواهید رسید چیزی را ثابت کنید. ما این را گذر از «مراحل بی‌پولی» می‌نامیم. این همان لحظه‌ای است که هر کارآفرین باید از رفاه شخصی خودش بگذرد و گذشته‌اش را نادیده بگیرد تا به دستاوردهای بهتری برسد.

اگر سود بیشتر می‌خواهید بازار سهام و بانک را رها کنید

اگر پول‌تان در بانک جا خوش کرده باشد، تا چه اندازه می‌تواند به شما سود بدهد؟ بازار سهام یا سایر روش های سرمایه گذاری هم سود چندانی برای‌تان نخواهند داشت. اگر همه‌چیز خوب پیش برود، درنهایت ممکن است ۱۰ درصد و اگر خیلی خوب پیش برود، کمی بیشتر سود خواهید برد.

اما اگر می‌توانستید از همان مقدار پول ۳۰۰ درصد سود کسب کنید چه؟ اگر امکانش بود این کار را می‌کردید؟ تصمیم بزرگی است. این کار فقط با کسب‌وکارهایی که به‌سرعت درحال رشد هستند امکان‌پذیر است و با سرمایه‌گذاری‌های «سنتی» میسر نمی‌شود.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید کسب‌وکارتان در نقطه‌ای بحرانی قرار دارد. این را هم می‌دانید که اگر آن را گسترش دهید، کار شرکت روی غلتک می‌افتد. ازآنجاکه به مهارت های کارآفرینی خود اطمینان دارید، برنامه ریزی می‌کنید که پول‌تان را تا ۳۰۰ درصد افزایش دهید. حتی، بهتر از آن، به فکر پیشرفت و رشد فردی خودتان هم هستید و می‌دانید که، به‌عنوان‌مثال، می‌خواهید مدیرعامل یک فرنشیز (نوعی شبکه ارتباطی بین کسب و کارهای کوچک و مستقل) باشید که چشم‌انداز آن را تا ۵ سال آینده برای خودتان ترسیم کرده‌اید.

در چنین موقعیتی، استفاده از حساب بانکی خودتان می‌تواند نیازهای کسب‌وکارتان را برطرف کند. اما قبل از آنکه همه پس‌اندازتان را بیرون بکشید، اطمینان حاصل کنید که راه‌های مطمئنی برای کسب درآمد دارید. علاوه‌برآن، باید از میزان درآمدتان آگاهی کافی داشته باشید و بدانید دقیقا از چه مجراهایی به دست می‌آید. همچنین، باید بررسی کنید که کسب هر ریال از این درآمد، ازنظر بازاریابی و منابع انسانی، تا چه اندازه برای شما هزینه دارد.

وام‌های بانکی کابوس کسب‌وکارند

اگر حاشیه سودتان کافی نیست و برنامه‌ای برای رشد ۱۰برابری ندارید، بهتر است بیشتر تلاش کنید و به فکر وام‌گرفتن از بانک نباشید. افراد زیادی هستند که فکر می‌کنند وام‌گرفتن رؤیای آنها را در کسب‌وکار تحقق می‌بخشد. اما موفق‌ترین صاحبانِ کسب‌وکار می‌دانند که وام‌ها رؤیاها را نمی‌سازند، بلکه آنها را نابود می‌کنند.

هنگامی که پایه‌های کسب‌وکارتان به‌اندازه کافی قدرتمند شد و توانستید با اطمینان برگشت سرمایه‌تان را پیش‌بینی کنید، برای گسترش آن از دارایی‌های شخصی‌تان استفاده کنید. باور و تلاش آگاهانه (نه پذیرش چشم‌بسته) چیزی است که می‌تواند کسب‌وکار شما را به امپراتوری تبدیل کند.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *