اگر برای چیزی پول پرداخت نکنید، بعید است توجهِ لازم را به آن داشته باشید. بیشتر آدم‌ها به‌دنبال چیزهای مجانی هستند، اما اگر چیزی را مجانی به‌دست آورید، بعید است ارزشی برایش قائل باشید و آن را جدی نمی‌گیرید.

اصلا چقدر روی خودتان سرمایه‌گذاری می‌کنید؟

چقدر نسبت به خودتان متعهد هستید؟

اگر روی خودتان سرمایه‌گذاری نمی‌کنید، پس در زندگی هیچ سرمایه‌گذاری‌ای نکرده‌اید. اگر روی کسب‌وکارتان سرمایه‌ گذاری نکرده‌اید، احتمالا کار باکیفیتی انجام نمی‌دهید. اگر روی روابط‌تان سرمایه‌گذاری نکرده باشید، احتمالا به‌جای آنکه روی چیزهایی تمرکز کنید که می‌توانید ارائه دهید، روی آن چیزهایی متمرکز هستید که می‌توانید از دیگران بگیرید.

از منظر خودبهبودی، سرمایه‌گذاریِ ۱۰ درصد از درآمدتان روی خود، بازدهی ۱۰۰ برابر یا حتی بیشتر به‌همراه خواهد داشت. به‌ازای هر یک تومانی که روی تحصیلات، مهارت‌ها و روابط خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، حداقل ۱۰۰ تومان پس می‌گیرید.

اگر می‌خواهید عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشید، باید دورِ خودتان را با مربیان درجه یک پر کنید. هر کار فوق‌العاده‌ای که در زندگی انجام داده‌اید، نتیجه‌ی تربیت باکیفیتِ یک مربی درجه‌ی یک بوده است. اگر در زمینه‌ای به بن‌بست خورده‌اید، به این خاطر است که مربی باکیفیتی در آن زمینه نداشته‌اید.

بهترین مربی‌گری‌های دنیا، آنهایی هستند که بابتش به مربی‌تان پول پرداخت می‌کنید. اغلب، هر قدر بیشتر پرداخت کنید بهتر است، زیرا این رابطه را به‌مراتب جدی‌تر می‌گیرید. در چنین رابطه‌ای، باری به هر جهت برخورد نمی‌کنید. وقت خود را هدر نمی‌دهید. در حقیقت سرمایه‌گذاری کرده‌اید و به همین دلیل، دقیق‌تر گوش می‌کنید. بیشتر اهمیت می‌دهید. باملاحظه‌تر و درگیرتر خواهید بود. اگر موفق نشوید، پیامدهای بیشتری گریبان‌تان را خواهند گرفت، به همین خاطر همه‌چیز را جدی می‌گیرید.

خودِ من برای کمک گرفتن در نوشتن اولین معرفی کتابم که باید به کارگزاران ادبی ارائه می‌دادم، ۳۰۰۰ دلار به نویسنده‌ی بسیار موفقی پرداخت کردم. آن ۳۰۰۰ دلار را به‌ازای شاید ۴ یا ۵ ساعت از وقت او پرداخت کردم اما در آن ۴ یا ۵ ساعت، آنچه باید برای نوشتن یک معرفیِ عالی درباره‌ی کتابم یاد می‌گرفتم به من آموخت. با در اختیار گذاشتن منابعی، این فرآیند را به طرز چشم‌گیری برایم بهتر و سریع‌تر کرد. درنتیجه، با کمک او توانستم کارگزار ادبی مناسبی پیدا کنم و بعد هم یک قرارداد برای شش جلد کتاب نوشتم.

اگر آن زمان بیش‌ازحد نگران پرداخت آن ۳۰۰۰ دلار بودم، مطمئنا تا امروز هم معرفی کتابی ننوشته بودم. اگر هم نوشته بودم، نهایتا معرفی‌نامه‌ای بسیار بد بود. مسلما به اندازه‌ی امروز انگیزه نداشتم و انجام اقدامات لازم بعید بود.

اگر دارید با خودتان می‌گویید شما چنین پولی برای پرداخت ندارید، مطمئنا می‌توانید از پس خرید حداقل یک کتاب بربیایید؛ کتابی که در چنین شرایطی بتواند نقش آن مربی را برای شما ایفا کند. خودِ شما چقدر پول یا زمان صرف سرگرمی، لباس یا غذا می‌کنید؟ مسئله‌ی اصلی، اولویت است.

فقط وقتی انگیزه‌ی لازم را برای انجام کاری خواهید داشت که روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

فراتر از بحث مربی‌گری، باید روی برنامه‌های آموزشی، دوره‌های آموزش آنلاین، کتاب و البته خوراک و استراحت خودتان هم سرمایه‌گذاری کنید.

سطح موفقیت شما مستقیما با سطح سرمایه‌گذاری‌تان سنجیده می‌شود. اگر نتیجه‌‌ی دل‌خواه‌تان را به‌دست نمی‌آورید، به این خاطر است که به اندازه‌ی کافی سرمایه‌گذاری نکرده‌اید تا به آن نتایج دست یابید.

اولویت شما در سرمایه‌گذاری باید خودتان باشید.

اینکه امروز چه کسی هستید، در حقیقت تعیین می‌کند که:

  • ازدواج‌تان چقدر باکیفیت خواهد بود؛
  • چقدر پدر یا مادر خوبی می‌شوید؛
  • کاری که انجام می‌دهید چقدر باکیفیت خواهد بود؛
  • سطح شادی‌تان چقدر خواهد بود.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *