بیت کوین (Bitcoin)  نوعی واحد پول دیجیتال و در واقع واحد پول رایج در شبکه است. اما واقعاً بیت کوین چیست و از کجا آمده است؟ این پدیده اولین باراوایل فوریه سال ۲۰۰۹، در پی مقاله ای که توسط برنامه نویس ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) منتشر، و به دنیا معرفی شد. این برنامه نویس مرموز که تا کنون هیچ گونه اطلاعات شخصی از خود در دسترس قرار نداده در وب‌سایت (P2P Foundation) برای اولین بار از پول دیجیتال حرف زد و نوشت:

«من یک سیستم پرداخت الکتریکی متن‌باز (Open Source) ایجاد کرده‌ام که بیت کوین نامیده می‌شود، با سیستم کنترل‌کننده‌ی غیرمتمرکز، بدون سرور مرکزی یا تکیه بر نهادهای‌ اعتباری.»

اين کتاب منبعي قابل اتکا براي اطلاعات مورد نياز پيرامون ارزهاي رمزنگاري شده است. در نهايت اين کتاب تنها منبع براي کساني است که مي خواهند بيت کوين، فناوري ها و اکوسيستم پيرامون آن را درک کنند. به بيان ديگر مطالبي که در جستجوي گوگل، ويکي پديا و فروم هاي اجتماعي نمي توان آن ها را پيدا کرد. پاول روسناک، توسعه دهنده اصلي از شرکت ترزر بيت کوين شامل دامنه بزرگي از حوزه هاي تخصصي متنوع است. اين کتاب تلاشي قابل تقدير در ارايه تصويري به هم مرتبط از اين چارچوب کاري است. اين کتاب منبعي مفيد از پديده اي است که به سرعت در حال تحول است. پرفسور فرديناندو ام آمرننس دانشگاه ميلان…..

منبع : http://mychartshop.ir

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *