اهداف مالی‌تان را بشناسید

یکی از ابتدایی‌ترین نکته‌ها هنگام قدم گذاشتن در مسیر مدیریت پول، شناخت اهداف مالی است. ما می‌توانیم تمام میان‌بُرهایی را به شما ارائه دهیم که احتمالا در امور مالی به‌دنبال‌شان هستید؛ اما اگر شما اهداف مالی مشخصی نداشته باشید، نمی‌توانید تشخیص دهید کدام راهکارها مفید و کدام‌یک باعث انحراف شما از مسیر اصلی خواهد شد.

آیا قصد دارید زودتر از موعد بازنشسته شوید؟ آیا قسط و بدهی دارید؟ آیا فرزندی دارید و می‌خواهید هزینه‌های دانشگاه او را بپردازید؟ جزئیات مدیریت پول در دهه سوم زندگی با دهه هفتم بسیار متفاوت است.

بسته به موقعیت و اهداف شما، محاسباتی که در این مسیر به دست می‌آورید، نتایج متفاوتی در پی خواهد داشت.

یک مسیر احتمالی رو به جلو داشته باشید

جزئیات قدم‌های بعدی شما برای داشتن استراتژی خاص مربوط به حساب‌های شخصی‌تان، تا حد زیادی به نتیجهٔ اقداماتی بستگی خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

هرچند به‌صورت کلی، بهتر است از تمام این مراحل و حساب‌وکتاب‌ها آگاه شوید تا تصویر جامع‌تری درباره نکات لازم برای مدیریت پول و اموال‌تان به دست آورید.

آیا اول می‌خواهید قسط‌هایتان را پرداخت کنید، سپس برای بازنشستگی پس‌انداز کنید و در آخر بازپرداخت‌های وام را انجام دهید؟ یا اول قصد خرید خانه‌ شخصی‌تان را دارید، سپس قسط‌ها و در آخر پس‌انداز برای بازنشستگی؟ توصیه ما این است که پیش از هر چیز، اولویت‌هایتان را مشخص کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *