۱. همان اول پولی را برای خودتان کنار بگذارید

آسان‌ترین روش برای اینکه ببینید چگونه پس انداز کنیم، این است که هرگز فرصت این را نداشته باشید که پولی دریافتی‌تان را در همان قدم اول خرج کنید. هر ماه قسمتی از حقوق خود را مستقیم در حساب مخصوص پس انداز یا حساب بازنشستگی خود واریز کنید تا دیگر برای محاسبه‌ی مقدار پولی که می خواهید پس انداز و یا خرج کنید، استرس و خستگی نداشته باشید. اینگونه به‌صورت خودکار پس انداز می‌کنید و آنچه که باقی می‌ماند را به دلخواه خود در طول ماه خرج می‌کنید. در درازمدت واریز مقادیری کم از حقوق‌تان به حساب‌ پس انداز باعث افزایش آن می‌شود (به‌خصوص وقتی که سود به حساب‌تان تعلق می‌گیرد) بنابراین هرچه سریع‌تر برای رسیدن به سود بیشتر این کار را شروع کنید.

برای‌ اینکه سیستم خودکار واریز درست کنید، می‌توانید با مسئول پرداخت حقوق کارکنان صحبت کنید، اگر بتوانید از یک حساب مستقل و جدا برای پس‌ انداز خود استفاده کنید، می‌توانید به آسانی یک طرح برای واریز مستقیم به این حساب تهیه کنید تا به‌صورت خودکار قسمتی از حقوق‌تان به حساب پس انداز شما واریز شود.
اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یک سیستم واریز مستقیم برای حساب‌های خود فراهم کنید (مثلا اگر کار آزاد دارید، یا بیشتر اوقات وجه به صورت نقد به شما پرداخت می‌شود) در این صورت مقدار مشخصی از پول نقد را تعیین کنید که هر ماه به صورت دستی به حساب پس انداز خود واریز کنید و به این هدف سرسختانه بچسبید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *