آشنایی با مسئولیتها (شرح وظایف) و مهارتهای مشاوران مالیاتی و درک بهتر این موارد مسئلهای دیگر است که بههنگام انتخاب مشاور مناسب میتواند به کمکتان بیاید. در ادامه این موارد را بررسی میکنیم.
مسئولیتهای مشاوران مالیاتی
- برنامهریزی و کمک به مشتریها برای درک بهتر نیازهای مالی در آینده؛
- ساماندهی نیازها و فعالیتهای مشتری بهمنظور بهحداقلرساندن بدهیهای مالیاتی؛
- آمادهکردن و ارائه اظهارنامه مالیاتی؛
- انجام محاسبات تخصصی و پیچیده؛
- تنظیم لوایح مالیاتی مختلف؛
- تحقیق منظم درخصوص آخرین قوانین و مقررات مالیاتی وضعشده و کسب اطلاع از آخرین تغییرات؛
- تجزیهوتحلیل و بررسی این قوانین طی روندی منظم؛
- ملاقات با مشتریها بهمنظور اطلاعرسانی به آنها درباره تغییرات قوانین مالیاتی.
مهارتهای مشاوران مالیاتی
مشاور مالیاتی برای فعالیت ثمربخش به مهارتهایی نیاز دارد. در ادامه تعدادی از آنها برمیشماریم:
- ذهنی تحلیلگر که قادر به درک و تفسیر اطلاعات مختلف باشد (دادهها و اطلاعات نوشتاری)؛
- توانایی کنارآمدن با چالشهای جدید (ترجیحا کسی که رویارویی با این چالشها برایش لذتبخش هم باشد)؛
- توانایی حفظ آرامش خاطر بههنگام مذاکره با دیگران؛
- کاردانی و ذکاوت در موقعیتهای بخصوص؛
- توانایی در یافتن راهحل برای مشکلات مختلف و پیچیده؛
- روابط عمومی خوب؛
- توانایی در تطبیقپذیری؛
- توانایی در ارائه حجم قابلتوجهی از اطلاعات دشوار و تخصصی بهشکلی مختصر، ساده و همهفهم (برای مشتریها)؛
- اشتیاق برای کسب اطلاع از آخرین تغییرات و بهروزرسانیها در حوزه قوانین و مقررات مالیاتی؛
- توانایی کارکردن باتوجهبه ضربالاجلهای قطعی و مسلم.
برگرفته از : سایت چطور دات کام