آشنایی با مسئولیت‌ها (شرح وظایف) و مهارت‌های مشاوران مالیاتی و درک بهتر این موارد مسئله‌ای دیگر است که به‌هنگام انتخاب مشاور مناسب می‌تواند به کمک‌تان بیاید. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

مسئولیت‌های مشاوران مالیاتی

  • برنامه‌ریزی و کمک به مشتری‌ها برای درک بهتر نیازهای مالی در آینده؛
  • سامان‌دهی نیازها و فعالیت‌های مشتری به‌منظور به‌حداقل‌رساندن بدهی‌های مالیاتی؛
  • آماده‌کردن و ارائه اظهارنامه مالیاتی؛
  • انجام محاسبات تخصصی و پیچیده؛
  • تنظیم لوایح مالیاتی مختلف؛
  • تحقیق منظم درخصوص آخرین قوانین و مقررات مالیاتی وضع‌شده و کسب اطلاع از آخرین تغییرات؛
  • تجزیه‌وتحلیل و بررسی این قوانین طی روندی منظم؛
  • ملاقات با مشتری‌ها به‌منظور اطلاع‌رسانی به آنها درباره تغییرات قوانین مالیاتی.

مهارت‌های مشاوران مالیاتی

مشاور مالیاتی برای فعالیت ثمربخش به مهارت‌هایی نیاز دارد. در ادامه تعدادی از آنها برمی‌شماریم:

  • ذهنی تحلیلگر که قادر به درک و تفسیر اطلاعات مختلف باشد (داده‌ها و اطلاعات نوشتاری)؛
  • توانایی کنارآمدن با چالش‌های جدید (ترجیحا کسی که رویارویی با این چالش‌ها برایش لذت‌بخش هم باشد)؛
  • توانایی حفظ آرامش خاطر به‌هنگام مذاکره با دیگران؛
  • کاردانی و ذکاوت در موقعیت‌های بخصوص؛
  • توانایی در یافتن راه‌حل برای مشکلات مختلف و پیچیده؛
  • روابط عمومی خوب؛
  • توانایی در تطبیق‌پذیری؛
  • توانایی در ارائه حجم قابل‌توجهی از اطلاعات دشوار و تخصصی به‌شکلی مختصر، ساده و همه‌فهم (برای مشتری‌ها)؛
  • اشتیاق برای کسب اطلاع از آخرین تغییرات و به‌روزرسانی‌ها در حوزه قوانین و مقررات مالیاتی؛
  • توانایی کارکردن باتوجه‌به ضرب‌الاجل‌های قطعی و مسلم.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *