طی سال‌ها مقداری پول پس‌انداز کرده‌ام و حالا می‌خواهم آن را سرمایه گذاری کنم. شنیده‌ام باید مقداری از آن را در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنم، اما راستش هیچ‌چیزی در مورد سرمایه گذاری در بازار بورس نمی‌دانم. چطور باید سرمایه گذاری در بازار بورس را شروع کنم؟ چه چیزهایی را باید یاد بگیرم؟ اگر اینها پرسش‌هایی هستند که شما هم در ذهن دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

هر چند سرمایه گذاری در بازار سهام کاملا امکان‌پذیر و حتی بسیار آسان است، اما اگر ندانید چه کار می‌کنید، این امکان وجود دارد که در چشم‌برهم‌زدنی همه چیز را از دست بدهید. قبل از هر اقدامی، تحقیق کنید و آماده باشید تا به‌موقع وارد معرکه شوید.

بعضی از سرمایه‌گذاران تازه‌کار شاید نخواهند از همان قدم اول مستقیما وارد سرمایه گذاری در بازار بورس شوند. شما می‌توانید سهامِ صندوق‌های قابل معامله در بورس یا ETF ها را بخرید که منابع مدیریت‌شده‌ای از پول هستند که شرکت دیگری با آن در بازار سهام سرمایه‌گذاری کرده و شما مقدار مشخصی از سود را دریافت خواهید کرد. بعدا به این می‌رسیم، اما ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم به اصول اولیه‌ی چگونگی عملکرد سهام و اینکه چطور از سرمایه‌گذاری‌تان به سود می‌رسید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *