مشاور مالیاتی برای‌آنکه بتواند وارد بازار کار شود دو راه پیش رو دارد:

راه اول اخذ مدارک دانشگاهی در حوزه‌های مالی، حسابداری یا بازرگانی و کسب تجربه کاری است. البته قوانینی هم وجود دارند که آشنایی با آنها برایش الزامی است. ازجمله این قوانین می‌توان قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون ویرایش تاریخ و زمان بیمه تأمین اجتماعی و قانون اداره کار را برشمرد.

راه دوم هم استفاده از خدمات مراکز آموزشی تخصصی است که در حالت کلی شامل ارائه مدرک معتبر در پایان دوره آموزشی و پروژه‌های کارورزی و کارآموزی است.

بعد از پایان این دوره‌ها، با ورود به شرکت مشاوره مالیاتی یا شروع فعالیت به‌طور مستقل، رسما کار مشاوران مالیاتی آغاز می‌شود. در این هنگام، اشخاص و شرکت‌ها برای به‌خدمت‌گرفتن آنها سه گزینه پیش رو خواهند داشت. در ادامه توضیح مختصری درباره هریک داده خواهد شد:

مشاوره مقطعی

در این نوع مشاوره، بازه زمانی مشخصی تعریف می‌شود که طی آن مشاور مالیاتی ملزم به ارائه خدمات خود خواهد بود.

مشاوره همراه

این گزینه را بیش از همه شرکت‌ها و کسب و کار ها انتخاب می‌کنند. مشاور باید پرونده‌های مالی و مالیاتی شرکت‌ها را به‌طور کامل مطالعه کند و به‌صورت تلفنی یا حضوری مشاوره ارائه دهد. مسئولان شرکت‌ها در هر ساعتی از روز به مشاوران همراه دسترسی خواهند داشت و معمولا قراردادی به‌مدت مشخص با آنها بسته می‌شود.

مشاوره موردی

همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، مربوط به زمانی است که برای رسیدگی به موردی بخصوص نیاز به مشاور باشد؛ مثلا تنظیم و اصلاح صورت های مالی، تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده و… . خدمات چنین شخصی حتی می‌تواند محدود به مشاوره تلفنی مالیاتی باشد.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *