توصیه‌های زیر را مدنظر داشته باشید تا از امنیت سکه‌های ارز رمزی و توکن‌هایتان مطمئن شوید:
هیچ کیف پولی صددرصد ایمن نیست

اگر می‌خواهید از امنیت دارایی‌هایتان مطمئن شوید، مسئولیتش بر دوش خودتان است. اگر به‌درستی دستورالعمل‌های امنیتی یا مراحل نصب کیف پول را دنبال نکنید، ایمن‌ترین کیف پول در دنیا هم ناکارآمد است. پس همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.
فقط از فروشنده‌ی معتبر خرید کنید

کیف پول‌های سخت افزاری را فقط از تولیدکننده یا فروشنده‌ی مجاز بخرید، چون خریدن کیف پول دست دوم شما را درمعرض هک شدن و دزدی قرار می‌دهد. مثلا در موردی معروف، یکی از کاربران ردیت (Reddit) برای ذخیره کردن ارز رمزهایش کیف پول لجر خرید و کل دارایی‌هایش را از دست داد.

جزئیات خصوصی را محرمانه حفظ کنید

هیچ وقت نباید درباره‌ی پین‌کد امنیتی کیف سخت افزاری و کلیدهای خصوصی ارز رمزهایتان با کسی صحبت کنید.
عبارت بازیابی خود را گم نکنید

در‌صورتی‌که کیف پول‌تان گم یا دزدیده شود، برای دسترسی به سکه‌های ارز رمزهایتان نیاز به عبارت بازیابی دارید؛ پس حتما این عبارت را روی کاغذ بنویسید و در جای امنی نگه دارید. بهترین کار این است که آن را روی دو یا سه تکه کاغذ بنویسید و هر کدام را در محلی جداگانه و امن بگذارید.

اگر در رابطه با مدیریت دارایی‌هایتان هوشمندانه عمل کنید، کیف پول سخت افزاری می‌تواند ارز دیجیتال شما را به‌شکل امن ذخیره کند. شاید مبلغ اولیه‌ی ۱۰۰ دلار یا بیشتر برای بعضی‌ها زیاد باشد، اما اگر آسایش خاطر برای‌تان اهمیت داشته باشد، این هزینه بسیار به‌صرفه است.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *