تا زمانی که مقامات و افراد ذی‌صلاح در حوزهٔ کاری شما حسابرسی شرکت را برای‌تان الزامی نکنند، اجباری به این کار نخواهید داشت؛ باوجوداین موقعیت‌هایی هستند که احتمال دارد شما را نیازمند حسابرسی مالی کنند. اگر به‌دنبال جذب سرمایه از سوی شخص ثالث یا ارگان بخصوصی باشید، احتمال آن وجود دارد که از شما برای تأیید صحت و درستی صورت‌های مالی شرکت تضمینی بخواهند. درآمدهای شرکت، ترازنامه، گردش مالی و درآمدهای محفوظ (سود انباشته) صورت‌های مالی موردنیاز شما در چنین مواقعی خواهند بود.

موقعیت‌های دیگری هم هستند که شما را نیازمند حسابرسی شرکت می‌کنند؛ به‌فرض، به یکی از کارکنان ظنین شده باشید که علاوه بر حقوق و مزایایی که به او تعلق می‌گیرد، بدون اطلاع شما بخشی از درآمد و سرمایهٔ شرکت را به حساب خود می‌ریزد. یا درباره مطابقت فعالیت‌های حسابدار شرکت با اصول حسابداری مردد شده باشید.

گاهی هم ممکن است قصد داشته باشید با اعتمادبه‌نفس بیشتری برای تحقق اهداف شرکت و موفقیت آن گام بردارید. در این صورت، نیازمند خدمات حسابرس عملیاتی (یکی از انواع حسابرسی) خواهید شد. او با بررسی صرفهٔ اقتصادی فعالیت‌ها و اثربخشی آنها اصلاحیه‌هایی در اختیارتان خواهد گذاشت.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *