هیچ‌کسی نمی‌تواند روی اتفاقات ناگهانی کنترل داشته باشد. این اتفاقات جزو هزینه‌های غیرمنتظره و پیش‌بینی‌ناپذیر هستند که می‌توانند آسیبی جدی به وجه‌ٔ مالی هر شرکتی وارد کنند.

بلایای طبیعی می‌توانند عامل هرج‌ومرج در منطقه‌ٔ جفرافیایی یا کشوری باشند که شرکت در آن فعالیت می‌کند. از طرف دیگر، ممکن است کل شرکت در اثر یک زلزله از بین برود.

در چنین وضعی ممکن است شرکت در شرایط اضطراری قرار بگیرد و مشتریان دچار نارضایتی شوند. چنین چیزهایی را نمی‌توان از قبل پیش‌بینی کرد و ممکن است در بدترین حالت به از بین رفتن آنی کسب‌و‌کار منجر شود.

داشتن برنامه‌ٔ احتیاطی تنها چیزی است که صاحبان کسب‌و‌کار برای ایمن نگه داشتن فعالیت‌های خود از این حوادث به آن نیاز دارند. هیچ راهی برای پیشگیری از این حوادث وجود ندارد، اما دست‌کم می‌توان برای ادامه‌ٔ کار با شرایط حداقلی، یک صندوق اضطراری ایجاد کرد.

بهترین راه برای ایمن نگه داشتن خود از حوادث غیرمترقبه، بیمه است. بسیاری از شرکت‌های بیمه، گزینه‌های مختلفی برای حوادث غیرمترقبه پیش روی مشتریان خود قرار می‌دهند.

۸. بی‌توجهی به اعتبار

نداشتن اعتبار کافی، امکان دریافت وام‌های هرچند کوچک را هم برای شما دشوار خواهد کرد. وقتی قطعه‌ٔ مهمی از ماشین‌آلات شرکت دچار نقص می‌شود، جایگزین کردن آن بسیار پرهزینه خواهد بود و تنها گزینه‌ٔ پیش روی شما دریافت وامی با مقدار کم خواهد بود.

اما ازآنجایی‌که عملکرد شما در گذشته خوب نبوده است، سرمایه‌گذاران یا بانک‌ها ممکن است به شما به‌عنوان فردی بدحساب نگاه کنند و از دادن وام طفره بروند.

در نهایت، شما مجبور می‌شوید برای دریافت وام، ماشین‌آلات یا دارایی‌های شخصی خود را وثیقه بگذارید که این کار در بلندمدت ریسک بزرگی است.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *