میلیونرها سرمایه‌ای برای روز مبادایشان کنار گذاشته‌اند. آنها می‌دانند که ممکن است زمانی دچار بحران، مثلا شغل‌شان را از دست بدهند یا مرگ ناگهانی در خانواده اتفاق بیفتد. به جای قرض گرفتن پول، تا تمام شدن شرایط بحرانی، آنها از پولی که برای روز مبادایشان کنار گذاشته‌اند استفاده می‌کنند. بسیاری از مصیبت‌ها را می‌توان با پس‌انداز روز مبادا از سر گذراند. توصیه‌ی من به شما این است که به‌اندازه‌ی یک سال پول نقد در حساب بانکی پس‌انداز کنید تا اگر اوضاع به هر نحو به‌هم ریخت، شما به مشکل نخورید.

۸. تنها در موردی که از آن سردرمی‌آورند سرمایه‌گذاری می‌کنند

وارن بافت (Warren Buffett) و پیتر لینچ (Peter Lynch) سرمایه‌گذار افسانه‌ای، توصیه کرده‌اند که شما باید: «روی آنچه از آن سردرمی‌آورید سرمایه‌گذاری کنید.» این فوت‌وفنی است که میلیونرها به آن عمل می‌کنند، وقتی آنها از نحوه‌ی تولید درآمد و سوددهی یک شرکت باخبر باشند، نسبت به سایرین امتیاز رقابتی دارند. با داشتن اطلاعات آنها از فرصت‌ها و خطرها آگاهی دارند.

۹. حساب هزینه‌هایشان را دارند

آیا می‌دانید که چقدر پول صرف مخارج‌تان می‌کنید؟ اگر نمی‌دانید، پیگیری هزینه‌های روزانه، ماهانه و سالیانه‌تان را آغاز کنید، درست مثل میلیونرها. به‌سرعت متوجه خواهید شد که پول‌تان را در مواردی که مورد نیاز‌تان نیستند یا می‌توان آنها را با قیمت‌ بهتر خریداری کرد هدر می‌دهید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *