وظیفه پرداخت مالیات کارکنانی که در ارگان یا سازمانی بخصوص مشغول‌به‌کار هستند با کارفرما است. اما زمانی که برای خودتان کار می‌کنید، مالیات را هم خودتان باید پرداخت کنید. بنابراین برنامه‌ریزی و پس‌انداز برای پرداخت انواع مالیات‌ها باید از اولویت‌های شما باشد.

توصیه می‌شود مجموع درصد تمامی مالیات‌هایی را که باید پرداخت شوند، حساب کنید (مالیات بر درآمد، مالیات بر واردات، مالیات بر معامله‌ها و …)؛ سپس این درصد را در میزان درآمد خالصی که فکر می‌کنید در پایان ماه خواهید داشت، ضرب کنید. مبلغ حاصل از این معادله را در حسابی مثل آنچه در مورد قبل ذکر شد، پس‌انداز کنید.

۷. انتقال وجه از حساب جاریِ مختص درآمدهای کاری به حساب شخصی طی روندی منظم

پس از آنکه مبلغ کافی برای پرداخت مالیات‌های مختلف را کنار گذاشتید، طی روندی منظم، بخشی از مبلغ موجود در حساب جاری کارتان را به حساب شخصی منتقل کنید.

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد خوداشتغال و کارآفرین‌ها نداشتن درآمد ثابت است. آنان گاهی برای وفق‌دادن خود با این شرایط به مشکل برمی‌خورند. راهکار توصیه‌شده برای پیشگیری از مشکل‌سازشدن این رویه، انتقال مبلغی مشخص از درآمد کاری به حساب شخصی، طی روندی منظم است. به‌این‌شکل، حساب شخصی ثبات بیشتری پیدا می‌کند و چندان تحت‌تأثیر کم یا زیاد شدن درآمد قرار نمی‌گیرد.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *