در استراتژی خرید و نگه‌داری، سرمایه‌گذاران با شعار خرید ارزان و فروش گران سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها به دنبال سهام شرکت‌هایی هستند که کمتر از ارزش واقعی، ارزش‌گذاری شده‌اند و خرید آنها با این قصد انجام می‌گیرد که سهام خود را برای ماه‌ها نگه دارند. این استراتژی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری است که اطمینان را جایگزین آشوب‌ها و تغییرات بازار می‌کند و افزایش قیمت‌ها در بلند‌مدت، پاداش صبوری در این روش سرمایه‌گذاری است. سبدهای سرمایه‌گذاری که از این استراتژی استفاده می‌کنند به‌خاطر حالت انفعالی موجود در طبیعت‌شان، سبدهای سرمایه‌گذاری تنبل نام دارند.
۶. استراتژی هسته و ماهواره‌

هسته و ماهواره‌ استراتژی‌ای متشکل از هسته‌ای مثل صندوق مشترک شاخص سهام با سرمایه‌ی کلان و انواع صندوق‌ها یا همان صندوق‌های ماهواره‌ای است.

صندوق هسته‌ای نشان‌دهنده‌ی وسیع‌ترین بخش سبد سرمایه‌گذاری است و صندوق‌های ماهواره‌ای هرکدام بخش‌های کوچک‌تری از سبد سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهند. در کل هسته و ماهواره‌ یک بدنه‌ی واحد را می‌سازند. در این استراتژی همان جمله‌ی معروف «تمام تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید»، رعایت می‌شود. در حقیقت تنوع دادن به امر سرمایه‌گذاری، خطرات و ریسک‌ های احتمالی را کاهش می‌دهد و شکست در یک بخش، تمام پیکره‌ی سرمایه‌گذاری را یک‌جا بر زمین نخواهد زد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *