اگر به‌نظر شما، روند ثبت حساب درآمدها و هزینه‌ها بیش از حد دشوار و پرزحمت است، می‌توانید این کار را با یکی از نرم‌افزارهای اسپردشیت انجام دهید. [Spreadsheet/ صفحه گسترده: نرم‌افزارهایی نظیر گوگل‌شیت که به‌صورت جدول طراحی می‌شوند و امکان واردکردن اطلاعات در سطرها و ستون‌های مختلف جداول آنها و نیز امکان انجام محاسبه‌های ریاضی روی آنها وجود دارد] افراد می‌توانند جزئیات اطلاعات درآمد و هزینه‌های ماهانه خود را به‌سادگی وارد اسپردشیت کنند. سادگی کار با اسپردشیت، این نرم‌افزار را به انتخابی ایدئال برای فریلنسرها تبدیل می‌کند.

کارفرمایان نیز می‌توانند از این نرم‌افزار کمال استفاده را ببرند. محاسبات ریاضی صورت‌گرفته روی داده‌های واردشده، تمامی اطلاعات موردنیاز را در اختیار کارفرمایان می‌گذارد و آنان با استناد به این اطلاعات می‌توانند درک بهتری از سلامت مالی شرکتشان پیدا کنند. مزیت دیگر اینکه با دراختیارداشتن این اطلاعات، از پیچیدگی روند ارائه اظهارنامه مالیاتی در آینده هم تا حدود زیادی کاسته می‌شود.

۲. تعیین و تعریف روش‌های عملیاتی استاندارد و مشخص برای به‌روزرسانی حساب درآمدها و هزینه‌ها

توصیه می‌شود روش‌های دقیق، مشخص و ازقبل‌تعیین‌شده‌ای را برای به‌روزرسانی ماهانه حساب درآمدها و هزینه‌ها تعریف کنید؛ در غیر این صورت، نه‌تنها هنگام سررسیدن موعد ارائه اظهارنامۀ مالیاتی فرصت سرخاراندن هم پیدا نخواهید کرد بلکه ممکن است مجبور به پرداخت مالیات بیشتر هم بشوید.

همان‌طور که روش‌ها و رویه‌های فروش و بازاریابی را به‌دقت زیر نظر می‌گیرید و از قبل برایشان برنامه‌ریزی می‌کنید، برای مشخص‌کردن روش به‌روزرسانی حساب درآمدها و هزینه‌ها هم دقت‌نظر به خرج دهید. یکپارچگی روش‌های مورداستفاده در طول سال هم عامل مهم دیگری است که نباید فراموش شود (نباید روش مورداستفاده را مدام تغییر قرار دهید).

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *