میلیونرها قدرت و ضعف خود را می‌دانند و به جای صرف زمان و هزینه برای تصحیح ضعف‌هایشان، از دیگران کمک می‌گیرند، به‌خصوص وقتی مسئله‌ی مدیریت پول مطرح باشد. این‌طور نیست که چون یک میلیونر، شبکه‌ی اجتماعی یا یک گجت طراحی کرده است، از نحوه‌ی سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز پول خود نیز اطلاع داشته باشد. میلیونرها از کمک یک مشاور مالی یا حسابدار بهره می‌گیرند.

۱۴. خودشان را تعلیم می‌دهند

داشتن آموزش رسمی پیش‌شرط لازم برای میلیونرها نیست. بیل گیتس، مارک زاکربرگ و آمانیکو اورتگا (Amancio Ortega) همگی ثروت خود را بدون در اختیار داشتن مدرک دانشگاهی کسب کرده‌اند. تای لوپز (Tai Lopez)، که یک سرمایه‌گذار است، به واسطه‌ی مباهاتی که به نداشتن تحصیلات آکادمیک می‌کند شناخته شده است. با این حال همین فرد اولین کسی است که درباره‌ی ضرورت آموزش فردی به شما خواهد گفت. لوپز روزی یک کتاب می‌خواند. افراد مذکور، مانند اغلب ثروتمندترین‌ها، هریک از دانش ویژه‌ی خودشان بهره برده‌اند و به یادگیری ادامه داده‌اند تا از راه آموزش خودشان به آدم‌های موفق‌تری تبدیل بشوند.

۱۵. پیش از تصمیم‌گیری دودوتا چهارتا می‌کنند

در اینجا منظورم انجام معادله‌های مثلثاتی دوران مدرسه نیست. بلکه انجام یک حساب ساده -جمع، تفریق، ضرب و تقسیم- پیش از گرفتن هر تصمیم مالی است. برای مثال، اگر یک میلیونر ماشینی قدیمی داشته باشد که به تعمیر نیاز دارد، هزینه‌ی تعمیر آن را در مقایسه با یک خرید ماشین جدید می‌سنجد. آنگاه، بر اساس هزینه-فایده‌ی هر انتخاب تصمیم نهایی را می‌گیرد.

برگرفته از: سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *