اینکه آدم‌های ثروتمند در سطحی پایین‌تر یا زیر خط ثروت‌شان زندگی می‌کنند بر کسی پوشیده نیست. برای مثال وارن بافت هنوز در خانه‌اش، در اوماهای نبراسکا، که سال ۱۹۵۸ تنها به قیمت ۳۱ هزار و پانصد دلار خریده بود زندگی می‌کند. مردم مدیر ارشد سابق مایکروسافت استیو بالمر (Steve Ballmer) را به‌واسطه‌ی استفاده‌ی او از پروازهای غیرلوکس و معمولی‌ می‌شناختند. میلیونرها با اینکه می‌توانند کاخی بزرگ یا جت خصوصی‌ خود را داشته باشند، تصمیم می‌گیرند که پول‌شان را برای ضروریات خرج کنند و نه موارد تجملی.

۱۱. آماده‌‌اند از خودگذشتگی کنند

فرض کنید قرار است یک ماشین معمولی قدیمی، تویوتا کمری ساخت ۲۰۰۰، را برانید. شما می‌دانید که در نهایت، مثلا در عرض دو سال آینده، می‌توانید ماشین جدیدتان را بخرید زیرا دارایی لازم برای این خرید را خواهید داشت. میلیونرها در بحث مدیریت پول‌شان این‌گونه فکر می‌کنند. آنها فداکاری‌های موقت را هنگامی که در خدمت هدف بزرگ‌تری قرار دارد، به جان می‌خرند. به‌شخصه با وجود دارایی میلیونی، تا سال پیش هیوندا سوناتایی سوار می‌شدم که ساخت سال ۲۰۰۶ بود و ماشینی فرسوده به‌حساب می‌آمد. امروز از خودگذشتگی کنید تا فردا زندگی بهتری داشته باشید.

۱۲. خود را اسیر بدهی نمی‌کنند

میلیونرها خودشان را گرفتار بدهی نمی‌کنند. آنها پول قرض نمی‌گیرند و اگر پول پرداخت چیزی را ندارند از کارت اعتباری یا چک استفاده نمی‌کنند، مگر اینکه این کار نوعی سرمایه‌گذاری برای رشد یا آغاز کسب‌وکارشان باشد. به زبانی دیگر، پولی که ندارند را خرج نمی‌کنند. آنها به جای بدهی بالا آوردن، ترجیح می‌دهند بدون آن چیز زندگی کنند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *