این وبسایت فقط می‌خواست ظرفیت‌های بالقوه‌ی بلاک‌چین را نشان بدهد؛ اما استارتاپی به نام Stampery این سرویس را به کسب‌وکار تبدیل کرد. آنها به شرکت‌ها اجازه می‌دادند تا با ایجاد مُهر دیجیتال برای هر نوع سند یا ایمیلی، بتوانند از آن برای اثبات مالکیت و اعتبار سند بهره بگیرند.

در اوایل ژانویه‌ی ۲۰۱۶، کمیسیون اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به بهره‌گیری از بلاک‌چین به‌عنوان وسیله‌ای برای ثبت مالکیت سهام در خرده‌فروشی Overstock.com رأی مثبت داد.

Overstock در نظر دارد با به‌کارگیری فناوری‌ای که وبسایت t0.com فراهم کرده است، به کاربرانش اجازه دهد تا این سهام‌ها را خرید و فروش کنند. جذابیت این فناوری در آن است که فرایند تأیید معاملات به‌صورت آنی بوده و به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سنتی نیازی ندارد.

این وبسایت برای ثبت‌نام سهام با گسترش بلاک‌چینِ بیت‌کوین، ارزی به نام Colored Coin را توسعه داده که در ابتدا قرار بود از آن به‌عنوان قراردادهای هوشمند بیت‌کوین استفاده کنند. نمونه‌ای از کاربرد آن زمانی بود که فردی مثلا می‌خواست برای خرید خانه از بیت‌کوین استفاده کند و این پول زمانی آزاد می‌شد که قرارداد فروش خانه تکمیل شود.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *