این استراتژی در نقطه‌ی مقابل تجزیه‌و‌تحلیل بنیادی است. در این روش سرمایه‌گذاران از الگوهای قیمتی اخیر و روندهای جاری بازار برای پیش‌بینی الگوها و روندهای آتی استفاده می‌کنند.

به عبارت دیگر، الگوها و روندها براساس شاخص‌های معین و تعریف‌شده‌ای تحرکات آتی بازار را پیش‌بینی می‌کنند. در حقیقت برخلاف تجزیه‌و‌تحلیل بنیادی، تصمیم‌گیری بر اساس محیط و شرایط را ممکن می‌کند.

در این استراتژی روش‌های تعریف‌شده از قبل و شاخص‌های قطعی، الگوی بعدی بازار را پیش‌بینی می‌کنند. یعنی با روشی آماری و ریاضیاتی از اطلاعات گذشته رو‌به‌رو هستیم که از آن برای تجزیه و تحلیل اطلاعات فنی مانند بالاترین و پایین‌ترین قیمت و … در یک دوره‌ی زمانی معین استفاده می‌کنیم.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *